Kirkerummet

Arkitekter på Mørdrup Kirke var Per Christiansen og Per Svendsen, Espergærde.
Per Christiansen var inspirator og arkitekt for hele den såkaldte "hvide by", der var kendetegnet ved de hvide mure og røde tage, og som bl.a. omfattede Espergærde Centret.

Går man ind gennem den diskrete og lidt mørke indgang, så overraskes man, når man kommer ind i det store lyse kirkerum med den store altertavle mod den lyse bagvæg.

Selve kirkerummet er et stort frit rum, der domineres af den dobbelte altergavl, der giver et blødt indirekte daglys. Rummet åbner sig mod syd ud mod den store terrasse og det grønne område ned mod Søbæk institutionerne. Over indgangen til kirkerummet er et pulpitur, der er holdt frit af de omgivende vægge, så lyset kan falde blødt ned mod de hvide murflader.

Kirkerummet er indrettet som en processionskirke med faste bænke, overalt med udsyn mod det centrale alter midt for den store gavlvæg.
Prædikestol, orgel og korplads er til højre, mens døbefonten er til venstre for alteret, så der bliver nær kontakt med menigheden.

Alt inventar er udført i fint fyrretræ, der er hvidtonet og lakeret således, at træets karakter og spil bevares.
Udsmykningen og farvesætningen af kirkerummet er foretaget af maleren og grafikeren Arne L. Hansen (1921-2009) fra Espergærde.

Kirkerummet